Een kromme piemel? Geen probleem voor Dr. Arie!

kromme piemel ikzegniets.nl

Een kromme piemel? Geen probleem voor Dr. Arie!

Vroeger interesseerde het geen mens hoe dat een piemel er uit zag. Hij moest alleen niet te klein zijn. Als hij een afwijking naar links- of naar rechts had, dan bood de kleermaker wel uitkomst. Die wist met naald en garen wel raad met dat probleem. Hij paste gewoon de pijpen van je broek aan. Een kromme piemel was totaal geen issue.

Tijdens mijn carrière als uroloog kregen wij vooral mannen met plasproblemen op het spreekuur. De eerste patiënt die over zijn kromme piemel kwam klagen vond ik maar een zijkerd. Die man was gewoon links dragend. Erg links dragend. Dat wel. Maar ik vond toen dat er medisch gezien geen enkele reden tot een ingreep was. Ik heb hem dan ook een goede kleermaker geadviseerd.

De patiënt was het daar helemaal niet mee eens en is ‘linea recta’ naar de concurrent gegaan. En, wat dacht je wat, die concurrent, die heeft hem gewoon geholpen. Ik verzeker je, dat was kassa in die tijd! Dat zou me niet nog een keer gebeuren. Als medisch correct zijn betekent dat je omzet bij de concurrent terecht komt, dan ben ik niet medisch correct meer. Daarom heb ik toen besloten om per direct de activiteit piemelcorrecties in onze specialismes op te nemen.

Er staan genoeg goede piemels op internet

De piemelcorrectie heeft een enorme ontwikkeling meegemaakt. In het begin liep voor geen meter. Het was onbekend. Je deed het te weinig. Het ging wel eens een keertje fout. Kortom, bepaald geen activiteit waar je gelukkig van werd. Dat veranderde echter toen het online daten in zwang kwam. Door wisselende contacten hadden vrouwen ineens vergelijkingsmateriaal. En wat dacht je dat ze gingen vergelijken? Piemels natuurlijk!

Waarom zou je als vrouw genoegen moeten nemen met een kromme piemel? Er staan genoeg goede piemels op internet! Anders gezegd: Heb je – als moderne vrouw – thuis een kromme piemel op de bank zitten, dan is dat helemaal je eigen schuld. Dan heb je gewoon niet goed genoeg gegoogeld! Krom, links- of rechts dragend, dat kan echt niet meer.

Wat je ook van deze ontwikkeling mag denken, voor ons betekent het werk aan de winkel. Wat zeg ik, werk aan de winkel? Het is gewoon stampwerk tegenwoordig! Gewoon niet leuk meer. De hele dag piemels uitlijnen en rechttrekken. Om de moed er in te houden doen we dat op toerbeurt. Een dagje in de piemels staan noemen we dat. Gelukkig krijgen we zo nu en dan voor de afwisseling vraag naar andere kwaliteiten zoals:

  • lekkere piemels
  • leuke piemels
  • lieve piemels
  • gevoelige piemels
  • en natuurlijk de klassiekers: Je kent ze wel. De joekels.

Als bedrijf zien wij daar een grote toekomst in. Diversificatie van ons dienstenpakket noemen we dat. Erg belangrijk. Wat de werving betreft zetten wij ons helemaal in op de vrouwen. Alle wensen komen met name uit de vrouwelijke hoek. De kerel betaalt, maar de vrouw bepaalt. Dat gaat zeker op voor onze wereld. Speciaal daarom heb ik een vrouwelijke arts aangetrokken. Hanny Handvol. Zij vindt het werk helemaal geweldig en doet niets liever dan de hele dag piemels beoordelen, uitlijnen en rechttrekken. Het leuke van haar is dat ze in de meeste gevallen er ook nog een creatieve draai aan weet te geven. Dat doet ze niet omdat het moet, maar omdat het kan. Passie en motivatie mijn beste, daar draait het in ons werk om. Daarnaast werk ze ook nog hard. Keihard. In de korte tijd dat ze bij ons in dienst is zijn er al heel wat piemels door haar hand gegaan.

Maar of onze koning …

Mensen zoals dr. Hannie zijn zoo belangrijk voor ons. Weet je, onze cliënten lopen allemaal weg met haar. Ze houden gewoon van haar! Medewerkers zoals zij maken ons tot wie we zijn: Het ‘Nederlandse Piemel Correctie Centrum’. ‘The one and only’.
De naam geeft precies aan waar we mee bezig zijn en wordt goed gevonden door de zoekmachines. Maar desondanks had ik graag een andere bedrijfsnaam willen hebben. Namelijk ‘Koninklijk Piemel Correctie Centrum’ . ‘Koninklijk’, dat had me helemaal geweldig geleken. Maar – helaas pindakaas – daar ging de Rijksvoorlichtingsdienst niet mee akkoord. Als je het woord “Koninklijk” in je bedrijfsnaam wil hebben, dan moet je daadwerkelijk aan het hof hebben geleverd. Helaas kwam de koning komt niet in ons klantenbestand voor. Jammer. Maar lieve mensen, wat niet is, kan nog komen. Toch? Was het niet van: ‘Koning, keizer, admiraal, een kromme piemel hebben ze allemaal’?
Maar alle gekheid op een stokje: of onze koning een kromme piemel heeft? Ik zou het niet weten. Laten we het zo zeggen: Mocht onze koning een kromme piemel hebben, dan zouden wij het een eer vinden om zijn piemel te mogen uitlijnen en recht te trekken. En na gedane arbeid zullen we dan met trots ‘Koninklijk’ in onze bedrijfsnaam voeren.

Dank U.